شیائومی همچنان بزرگ‌‌ترین عرضه‌کننده گجت‌ پوشیدنی به بازار است

پس از آنکه ابتدای سال جاری میلادی شیائومی فیت‌بیت را در بازار پوشیدنی‌ها پشت سر گذاشت، شاهد تداوم صدرنشینی کمپانی چینی در این بازار هستیم.

ابتدای سال جاری میلادی بود که شیائومی عنوان بزرگ‌ترین عرضه‌کننده‌ی گجت‌ پوشیدنی را از فیت‌بیت ربود. حال این کمپانی چینی همچنان به روند رو به رشد خود ادامه داده است؛ به‌طوری‌که بازهم بر اساس گزارش IDC، اپل و فیت‌بیت پشت سر این کمپانی قرار دارند. گزارش آی‌دی‌سی نشان از این دارد که اپل در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی نیز جایگاه دوم و فیت‌بیت در جایگاه سوم قرار گرفته است.

بر اساس گزارش آی‌دی‌سی، در جریان سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی در مجموع بیش از ۲۶.۳ میلیون دستگاه گجت پوشیدنی راهی بازار شده است. این عدد در مقایسه با ۲۳.۸ میلیون عرضه‌شده در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷، نشان از افزایش ۱۰.۳ درصدی دارد. پنج کمپانی برتر موفق شده‌اند حداقل یک میلیون دستگاه گجت پوشیدنی راهی بازار کنند؛ ولی سامسونگ به این مهم دست نیافته و جزو کمپانی‌هایی است که کمتر از یک میلیون دستگاه گجت پوشیدنی راهی بازار کرده‌‌اند.

همان‌طور که در جدول بالا مشاهده می‌کنید، شیائومی با ۱۳.۵ درصد سهم از بازار در رتبه‌ی اول قرار دارد که این ۰.۱ درصد اضافه به‌واسطه‌ی فروش ۴۰۰ هزار دستگاه گجت پوشیدنی بیشتر است. آی‌دی‌سی به این نکته اشاره کرده که فروش گجت‌های پوشیدنی با قیمت ارزان برگ برنده‌ی این کمپانی باقی مانده و می‌بند شیائومی همچنان پرفروش‌ترین گجت پوشیدنی شیائومی است.

اپل در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ شاهد افزایش ۳.۴ درصدی سهم خود بوده که دلیل آن عرضه‌ی ۱.۱ میلیون دستگاه اپل واچ بیشتر است. اپل واچ سری یک و دو هم‌اکنون به محصولاتی جاافتاده در بازار تبدیل شده‌اند. با توجه به اینکه انتظار می‌رود اپل واچ سری سه در آینده‌ی نزدیک رونمایی و راهی بازار شود، فروش خوب نسل پیشین اپل واچ‌ کاپرتینویی‌ها خبر خوبی برای این کمپانی است.

فیت‌بیت در مقایسه با مدت مشابه سال پیش شاهد افت بسیار زیادی در میزان عرضه‌ی گجت‌های پوشیدنی‌ بوده است؛ به‌طوری‌که سهم این کمپانی از ۲۴.۱ درصد در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۶، با کاهشی ۱۱.۱ درصدی همراه شده و به ۱۲.۹ درصد رسیده است. میزان عرضه‌ی گجت‌های پوشیدنی فیت‌بیت با کاهش ۲.۳ میلیونی، به ۳.۴ میلیون دستگاه کاهش پیدا کرده است.

میزان سهم گارمین در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ با کاهشی ۱.۰ درصدی به ۵.۴ درصد کاهش پیدا کرده است؛ حال آنکه فسیل موفق شده سهم خود را از ۲.۴ درصد به ۴ درصد افزایش دهد.

سامسونگ در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ از لیست ۵ تولیدکننده‌ی برتر گجت‌های پوشیدنی خارج شده است. با توجه به اینکه سامسونگ در جریان ایفا ۲۰۱۷ از یک ساعت‌ و دستبند هوشمند در کنار ایرباد بی‌سیم خود رونمایی کرد، انتظار می‌رود در سه‌ماهه‌ی آینده شاهد بهبود روند عرضه‌ی محصولات این کمپانی باشیم.

رامون لاماس، تحلیل‌گر IDC، معتقد است که عرضه‌ی ساعت‌های هوشمندی که در مقایسه با گذشته مستقل‌تر از گوشی‌ها شده‌اند در کنار افزایش تنوع این ساعت‌های هوشمند برای سلیقه‌های مختلف با در نظر گرفتن بازه‌های قیمتی متفاوت، باعث شده است میزان فروش ساعت‌های هوشمند به‌تنهایی دو برابر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *