دریافت این وام با بانک های Deutsche و Morgan هماهنگ شده است و همچنین کمپانی در حال مذاکره با دیگر بانک های مختلف در اروپا، هند، چین، هنگ کنگ و خاورمیانه است. شیائومی در سال 2014 تبدیل به ارزشمندترین استارتآپ در جهان شد اما این کمپانی هنوز جای پیشرفت زیادی در بیرون از قاره ی آسیا دارد. با این وجود شیائومی در سال های اخیر موفق به افتتاح 123 فروشگاه در چین شده است و در سه ماهه گذشته، درآمد این کمپانی در هند نسبت به سال گذشته حدودا 328 درصد افزایش داشته است. شیائومی قصد دارد طی دو سال آینده حدودا 100 فروشگاه دیگر در کشور هند افتتاح کند.
میزان فروش دستگاه های شیائومی در سال 2016 پائین تر از هدف تعیین شده توسط کمپانی بود اما شیائومی به دنبال رکورد شکنی در سال 2017 بود و با رکوردی که در سه ماهه ی دوم سال از خود به جای گذاشت، باری دیگر تبدیل به سومین برند پرفروش گوشی های هوشمند در چین شد. شیائومی به تنهایی در سال گذشته حدودا 3000 پتنت به نام خود ثبت کرد و این کمپانی اخیرا اسپیکر هوشمند خود را نیز با نام MI AI Speaker رونمایی کرد و به طور مشخصی شیائومی به دنبال تولید محصولاتی در رده های مختلف است. شیائومی در حال حاضر محصولات مختلفی از دوربین های ورزشی گرفته تا گوشی های هوشمند و تلویزیون ها را در سبد محصولات خود دارد و به محبوبیت بسیار زیادی در قاره ی آسیا دست پیدا کرده است. بنابراین شیائومی به همین مقدار محبوبیت در کشور های غربی برای تبدیل شدن به یکی از برندهای پرفروش در کل جهان نیاز دارد و به همین منظور قصد دارد با وام 1 میلیاردی خود، فروشگاه های متعددی در بازار غرب احداث کند. شیائومی نیز مانند اکثر برند های چینی، محصولاتی با کیفیت را با قیمتی رقابتی وارد بازار میکند که این برگ برنده ی اصلی کمپانی هایی مانند شیائومی است.